Operatorzy płatności w spółe offshore
Płatności online – za pośrednictwem wygodnej ikonki umieszczonej na naszej witrynie internetowej klient bezproblemowo wpłaca środki, które niezwłocznie księgują się na naszym koncie, skąd w kilka chwil przenosimy je na konto bankowe, a następnie wypłacamy.
Rzeczywistość?
Niestety nie… O ile samo założenie spółki offshore nie jest specjalnie skomplikowaną czynnością, tak otwarcie rachunku i przyłączenie go do operatora płatności – bardzo.
Czemu tak jest?
Powszechnie sądzi się, że w skrócie: „klient nasz pan”. Niestety – mówiąc bez ogródek – to nieprawda. Zastanówmy się czemu tak jest.
Kim jesteś?
Jeżeli jesteś polskim rezydentem i otworzyłeś polską spółkę to żaden polski bank nie odmówi Ci otwarcia rachunku, a żaden operator płatności – otwarcia tzw. merchant account.
Co jeśli będąc rezydentem polskim otworzyłeś spółkę poza granicami RP? Co widzi KAŻDY bank i operator płatności? Widzą oni, że z jakiegoś powodu nie korzystasz z usług podmiotu w Polsce. Czemu?
Instytucje finansowe są podejrzliwe. Trzeba je zrozumieć – drastycznie wzrasta ilość przestępstw gospodarczych do których wykorzystuje się zagraniczne struktury. Nikt nie chce aby jego instytucja finansowa skończyła tak jak chociażby bank FBME z Cypru.
W skrócie – standardowy bank i standardowy operator płatności (np. Paypal) chcą wiedzieć po co korzystasz z ich usług. Odpowiedź bo tak raczej nie wchodzi w rachubę. Jeżeli Twoja spółka została założona pare tygodni temu, nie ma jeszcze kontrahentów, stron internetowych, pracowników itp – słowem „spółka offshore” w typowym wydaniu – jesteś (znów oględnie) mało atrakcyjnym klientem.
Kiedy jesteś atrakcyjny?
To chyba oczywiste prawda? Wtedy kiedy masz dużo pieniędzy i chcesz je ulokować w danym banku lub kiedy jesteś firmą, która ma majątek, obroty i pracowników – słowem – można przypuszczać, że dasz im zarobić i ryzyko jest minimalne. Ważne żeby również uzasadnić, czemu akurat chcesz związać się z tą konkretną instytucją (zakładając że spółka jest z innego państwa niż instytucja) – odpowiedź bo tak rzadko wystarcza.
Kiedy nie jesteś atrakcyjny?
Zasadniczo w każdym innym wypadku. Nikt (oczywiście z wyjątkami) nie będzie chciał ryzykować dla kilkuset dolarów i współpracować z osobą o niepotwierdzonej reputacji biznesowej.
Co zrobić?
- Po pierwsze – jaki biznes planujesz? Czy jest to biznes w pełni legalny z lokalnym ustawodawstwem? Naruszasz czyjeś prawa autorskie? Będziesz płacić VAT? Przygotuj biznesplan – tylko profesjonalny, pokaż jakie będą przychody, koszty, ryzyka.
- Po drugie – dobierz prawidłową spółkę do swojego biznesu tj. np. spółka na Seszelach nie otworzy merchant account do obsługi konsumentów… nie i już. Zastanów się czy możesz pozwolić sobie na nominatów – w praktyce może to bardzo utrudnić proces.
- Po trzecie – nie licz na to, że podłączysz Paypala lub innych rozpoznawalnych operatorów płatności do swojej struktury. Co najwyżej skorzystasz z usług operatorów akceptujących pewne wstępne ryzyko.
- Po czwarte – przedstaw się. Pokaż dotychczasowy biznes, pokaż potencjalnych kontrahentów.
- Po piąte – serwis internetowy. Niestety ale musi być gotowy, co więcej spełniać wymogi danego operatora (lista może liczyć kilkanaście punktów)
- Po szóste – konto bankowe. Musisz mieć dostęp do karty debetowej/kredytowej, która umożliwi wypłatę środków z konta operatora.
Jak widać – nie jest to proste zadanie, a takim wydaje się być 🙂
Zapraszamy na stronę Kancelarii CGO – jeżeli chcesz założyć operatora płatności dla swojej spółki, kliknij tutaj, oraz tutaj aby dowiedzieć się więcej o spółkach zagranicznych kompatybilnych z PayPalem.
***
Poczytaj o bankach dla kryptowalut tutaj >>
{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }